2013. február 20. szerda

BRUTÁLISAN NŐTT TAVALY A HAZAI CIDERFOGYASZTÁS!

Tavaly több mint 4 millió palack cider fogyott Magyarországon. A Somersby kutatása szerint már nemcsak szórakozás közben, hanem otthon is szívesen fogyasztják a vásárlók a cidert.

Gyorsan nő az angolok egyik kedvenc italának népszerűsége hazánkban: míg 2011-ben 507 008 üveg cider fogyott a magyar piacon, addig 2012-ben már 4 3804 400 darab üveget vettünk le a polcokról – derült ki a Nielsen Piackutató legfrissebb, egész éves adataiból.

Ez egyetlen év alatt 865 %-os növekedést jelent az italkategóriában – derül ki a termékcsoportban piacvezető, az összes eladott cider 73 %-át értékesítő, Somersby márka év végi értékeléséből. “Ennek az italkategóriának a népszerűvé válása nagyban köszönhető annak is, hogy a magyar fiatalok szeretnek kísérletezni az ízekkel, és szívesen kóstolnak meg újdonságokat.” – mondta el Palkó András, a Somersbyt forgalmazó Carlsberg Hungary Kft. marketingvezetője, a vállalat év elejei felmérésére hivatkozva. (A felmérés 2013. 02. 05- 02. 11. között zajlott 2009 ciderfogyasztó szondázásával).

A friss felmérésből kiderül, hogy a kísérletező kedv főleg a 18-24 éves korosztályra jellemző, akik közel fele válaszolt úgy, hogy kifejezetten keresi az új, egyedi termékeket, amelyeket főleg baráti összejöveteleken kóstol meg.
Az édes ízű italpiaci újdonságokra nyitottabbak a fogyasztók is.

A cidert szívesen fogyasztók több mint 72 %-a a lágyabb, gyümölcsösebb ízeket részesíti előnyben. A klasszikus, alma ízű cider gyors terjedése mellett ezért válhattak az ízesített termékek is gyorsan népszerűvé: “Tavaly vezettünk be a magyar piacra két új ízt, amelyekkel kapcsolatban nagy nyitottságot tapasztaltunk: év végére a körtés, illetve vörösáfonyás italainkra is egyre nagyobb kereslet mutatkozott a hazai fogyasztók körében: 2012-ben a három ízből összesen, több mint hárommillió palackot adtunk el.” – tette hozzá Palkó András.

A főleg szórakozóhelyeken, bulizás közben megivott cider mellett egyre népszerűbb az otthoni fogyasztás is. A felmérés eredményeiből kiderül, hogy egy otthoni italozás alkalmával is cidert választ a kitöltők harmada. Az ital csomagolása sem elhanyagolható, hiszen a 24 év alatti kitöltők közel felének fontos, hogy az általa fogyasztott cider üvege összhangban legyen annak tartalmával.

Hipermarketek vs. Szupermarketek

Míg a nemzetközi üzletláncokban a 2011-es évben a cider eladások 10%-a valósult meg szupermarketekben, addig ez a szám 2012-ben meghaladta a 20%-ot.

Feltörőben a különleges ízek

Míg 2011-ben az eladott ciderek csak 7 %-a volt nem alma ízű, addig ez a szám 2012-re 33%-ra nőtt.

A Magners ezt így kommunikálta :)

A cikk nem jöhetett volna létre a Marketinginfo segítsége nélkül!

Kedvet kaptál legurítani egy finom, hideg almacidert? Vagy inkább valami más ízt választanál?
Webshopunkban kedvedre válogathatsz: ITT!

 

Rendelj
inkább
telefonon,
hogy
biztosra menj! ;-)

36 20 / 353 17 07

Vissza az oldalra

Szeszesitalaink fogyasztását
18 éven aluliak számára
nem ajánljuk!

Elmúltam 18 éves

Vásárolj ingyen, add meg az email címed és
nyerd vissza a rendelésed összegét!