2012. július 19. csütörtök

SÖR, RÁGCSA, TVZÉS – MI A TREND MANAPSÁG?

A nagy sportesemények kapcsán a sör és a sós ropogtatnivalók forgalmának emelkedésére számítanak a gyártók, kereskedők, az elmúlt hat év adatainak vizsgálata alapján azonban nem mutatható ki egyértelmű összefüggés a rendezvények és a vásárlások között – derült ki a Gfk Hungária háztartáspanel eredményeinek elemzése során. Az általános gazdasági helyzet és az időjárás is jelentősen befolyásolja a tényleges forgalmat.

A 2006-os foci vb idején a sör a rossz idő ellenére is nagyon fogyott, a 2008-as eb alatt a számok azonban már nem haladták meg a hónapnak megfelelő söreladást. A sós snackek mindkét esemény alatt jól teljesítettek. 2008-ban az olimpia hónapja a viszonylag magas átlaghőmérséklet ellenére már kifejezetten átlag alatt teljesített a sör forgalmát tekintve – valószínűleg részben már a válság miatt. A 2010-es világbajnokság idejére sem állt helyre a piac, viszont a torna második felében a meleg kedvezett a söreladásoknak.

A sör- és snackvásárlások alakulása a nagy sportesemények hatására, 2006-2011 – Forrás: Gfk Hungária

„Az elmúlt évek tapasztalatai alapján azt mondhatjuk, hogy a valamelyest javuló fogyasztói bizalmat és vásárlási hajlandóságot is figyelembe véve, kedvező időjárás esetén számíthatunk fellendülésre a vizsgált termékek piacán” – mondta el Csillag Zoltán, a Gfk Hungária ügyfélkapcsolati vezetője.

A nagy sláger mostanában az ízesített sör: ezek megjelenése illetve a különleges, minőségi sörök melletti kampányok a korábban jellemző 70 százalék körüli értékről 80 százalék közelébe emelték a sört vásárló háztartások arányát. A fogyasztók között magas a nők aránya, ráadásul minden korcsoport képviselteti magát közöttük. Az új fogyasztók ugyan jellemzően ritkábban és egy alkalommal kevesebbet vásárolnak a kategóriából, mint a sör hagyományos nagyfogyasztói, azonban így is meg tudták állítani a kategória évek óta tartó lejtmenetét.

A chips a vesztes

A válság előtt a sportesemények növelték a vásárolt snack-mennyiségeket, és még a 2010-es labdarúgó világbajnokság idején is szokatlanul magas volt a sós mogyoró és a napraforgómag forgalma. Az elhúzódó válság azonban nem kímélte a kategóriát: a 2012 májusáig terjedő 12 hónapos időszakot a megelőző periódussal összehasonlítva az látható, hogy értékben kisebb, mennyiségben viszont jelentősebb mértékben csökkent a snackek forgalma. A vásárló háztartások köre nagyrészt megmaradt, és az egy vásárlási alkalomra eső mennyiség is stabil.

A kategória egyik legnagyobb vesztese a chips volt: míg korábban tízből öt, az elmúlt 12 hónapban már csupán négy háztartás vásárolt chipset. A rágcsálnivaló forgalma viszonylag stabil maradt a 29 év alatti háziasszony vezette háztartások, az északkeleti régióban és a kisvárosban élők, valamint az 5 fős és annál népesebb családok esetében.

„Összességében elmondható, hogy a jelentős sportesemények önmagukban nem elegendőek egyes termékkategóriák forgalmának felfuttatásához” – állítja Csillag Zoltán. „Ugyanakkor az ilyen jellegű események felerősíthetik a pozitív tendenciákat, és reményt adhatnak az épp nehézségekkel küzdő termékkategóriák felélénkítésre is, ezért mindenképpen érdemes rájuk fókuszálni a gyártóknak és a kereskedőknek egyaránt” – foglalta össze a szakember a trendeket.

Forrás

Kedvet kaptál egy kis sörözéshez?

Rendeld meg webshopunkon keresztül kedvencedet és mi fél órán belül házhoz visszük neked Budapest területén belül szállítási költség nélkül!

 

Rendelj
inkább
telefonon,
hogy
biztosra menj! ;-)

36 20 / 353 17 07

Vissza az oldalra

Szeszesitalaink fogyasztását
18 éven aluliak számára
nem ajánljuk!

Elmúltam 18 éves

Vásárolj ingyen, add meg az email címed és
nyerd vissza a rendelésed összegét!