2012. február 28. kedd

Még mindig jó üzlet a sörgyártás Európában

Sörpiac a dánok és a csehek szemszögéből

Dánia

Csaknem háromszorosára nőtt a dán Carlsberg sörgyártó profitja az elmúlt év utolsó negyedében, részben a bevételek növekedésének, részben a költségek féken tartásának köszönhetően.

A dán sörgyártó nettó nyeresége 912 millió dán koronára (161 millió dollár) emelkedett az egy évvel korábbi 316 millióról. Az árbevétel másfél milliárddal 14,9 milliárd koronára nőtt – írja a Napi Gazdaság az AP- jelentése alapján. Az eredmény javulását részben annak köszönhetik a dánok, hogy növelték készleteiket az orosz viszonteladók. Másrészt átalakították a marketingkiadásokat 2010 utolsó három hónapjához képest, a harmadik tényező pedig a gyenge nyári európai értékesítéseket követő intézkedések következetes végrehajtása volt, míg a negyedik a kiadások tudatos kézben tartása.

A marketing se rossz

Nehéz volt ugyan a tavalyi év − a nyersanyag- és az energiaköltségek folyamatosan nőttek és az orosz piacon értékesítési nehézségek adódtak −, Észak- és Nyugat-Európában, valamint Ázsiában azonban jól alakult a forgalom, mind az eladott mennyiséget, mind a pénzügyi eredményt tekintve − jelentette ki Ruhl Rasmussen, a Carlsberg vezérigazgatója.

A társaság továbbra is a mennyiségi és a minőségi értékesítés egyensúlyának fenntartására törekszik, ezen belül Oroszországban − ahol a versenytársak reklámhadjárata miatt csökkent a Carlsberg termékeinek népszerűsége − határozottan bővíteni kívánják a cég piaci részesedését. Mindezek eredményként az üzemi eredmény 2012-ben várhatóan a 2011-es szint körül alakulhat.

Csehország

Kétéves visszaesés után tavaly újra nőtt a két legnagyobb csehországi sörgyár termelése. Piaci elemzők szerint ez azt jelzi, hogy a cseh sörgyártás valószínűleg már maga mögött tudja a mélypontot.

Tavaly mind az első számú sörgyártó pilseni Prazdroj, mind a második helyen álló prágai Staropramen sörgyárak termelése emelkedett azt követően, hogy az előző két évben a válság, illetve az áfa-emelés következtében mindkét sörgyár termelése csökkent.

A Prazdroj tavaly 9,9 millió hektoliter sör adott el, ami egyszázalékos emelkedés. Ebből 6,9 millió hektoliter a cseh piacon fogyott el. A kivitel éves szinten hat százalékkal emelkedett. “Egyre népszerűbbek a különféle speciális, illetve ízesített sörök” – jegyezte meg Doug Brodman, a Prazdroj vezérigazgatója az MTI szerint.

A Staropramen tavaly 3,03 millió hektoliter sör főzött, a termelését éves szinten nyolc százalékkal növelte. Nagy sikert könyvelt el a citromos ízű Lemon Cool sör.

A sörgyártók uniójának közlése szerint tavaly 15,9 millió hektoliter sört főztek Csehországban, ami éves szinten egyszázalékos növekedés. Két éve a csehországi sörgyártás nyolc százalékkal, 2009-ben pedig hat százalékkal esett vissza éves szinten.

“Az idei évre a sörgyárak számos újítással készülnek. Egyre több a gyümölcsízű sörfajta, módosulnak a dobozok és az üvegek, s megjelent és népszerűvé vált a műanyag üveg” – mondta újságíróknak Jan Vesely, a sörgyártók uniójának ügyvezető elnöke. Hozzátette: az idei sörgyártás és fogyasztás nagymértékben attól is függ, folytatódik-e a Csehországba látogató külföldi turisták számának növekedése. Tavaly több mint 12 millió külföldi látogatott az országba.

Forrás

Kedvet kaptál egy pofa hideg sörhöz?

Rendeld kedvencedet vadi új webshopunkon keresztül!

Kattints IDE!

 

Rendelj
inkább
telefonon,
hogy
biztosra menj! ;-)

36 20 / 353 17 07

Vissza az oldalra

Szeszesitalaink fogyasztását
18 éven aluliak számára
nem ajánljuk!

Elmúltam 18 éves

Vásárolj ingyen, add meg az email címed és
nyerd vissza a rendelésed összegét!