2012. január 30. hétfő

A magyar bor, mint országimázs

Ma még az olcsó, átlagos minőségű bort lehet jól eladni, legfeljebb a magyar lakosság öt százaléka fogyaszt minőségi bort, pedig az sem elérhetetlenül drága luxuscikk – jelentette ki Figula Mihály, akit a szekszárdi Bodri Orsolyával együtt a 2011-es év fiatal magyar borászának választottak.

A balatonfüredi borász a távirati irodának elmondta: célja továbbra is az, hogy családi pincészet maradjon, ahol a bor nem csak termék. A mennyiség helyett a minőségre koncentrál, mert ezt tekinti a fejlődés útjának még akkor is, ha ez a felfogás egyelőre nem profitorientált az olcsó borok magas kereslete miatt.

„A magyar bor kiválóan alkalmas az országimázs építésére is. A magyar bor több mint élelmiszer-ipari termék. A világ egyik legjobb termőhelyén dolgozva az a feladatunk, hogy a lehetőségeinkhez méltó minőséget készítsünk” – hangsúlyozta Figula Mihály, aki szerint borvidékének jellegzetessége éppen az, hogy az azonos fajta teljesen más bort ad a dűlő fekvésétől függően.

Szakemberek szerint a kiváló magyar borok versenyképességét jelentősen rontja, hogy kamionszámra érkeznek hazánkba az illegális s rossz minőségű olcsó borok. A Vidékfejlesztési Minisztérium éppen a napokban közölte, hogy egymillió liter, illegálisan felhasznált olasz bort találtak az élelmiszerlánc-biztonsági hatóság borászati felügyelői Bács-Kiskun megyében. A hatósági eljárás a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szakembereinek bevonásával zajlik, a részleteket később hozzák nyilvánosságra. Az import borok kiemelt ellenőrzését tavaly novemberben rendelte el Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter.

(forrás: MTI)

Több mint 40 féle magyar bor közül válogathatsz kedvedre vadiúj webáruházunkban!
Kattints IDE!

 

Rendelj
inkább
telefonon,
hogy
biztosra menj! ;-)

36 20 / 353 17 07

Vissza az oldalra

Szeszesitalaink fogyasztását
18 éven aluliak számára
nem ajánljuk!

Elmúltam 18 éves

Vásárolj ingyen, add meg az email címed és
nyerd vissza a rendelésed összegét!